F.A.Q.

Hieronder vind je antwoorden op de 14 meest gestelde vragen.

1. Als ik het draaiboek direct betaal, wanneer heb ik deze dan in huis?

Dit is afhankelijk van het moment waarop de betaling wordt gedaan. Betalingen die worden gedaan op werkdagen vóór 12.00 uur, staan veelal rond 17.00 uur op mijn rekening. Op dat moment kan het draaiboek worden verzonden. Betalingen op werkdagen na 12.00 uur staan de volgende werkdag op mijn rekening en draaiboeken kunnen dus ook op die dag worden verzonden. Betalingen gedaan op vrijdag na 12.00 uur of in weekenden of op feestdagen, staan de eerstvolgende werkdag op mijn rekening en worden op die dag verwerkt en verzonden. Betalingen gedaan vanuit het buitenland doen  er meestal en dag langer over. Controleer de berichten op de homepage om te kijken of er gewijzigde levertijden zijn wegens vakantie!

2. Waarom kan je je bestellingen niet met ideal betalen?

Een belangrijk streven van mijn website is de betaalbaarheid van mijn feestjes. Het aanmaken van de betaalmogelijkheid met ideal is relatief zo kostbaar dat dit een ongunstig effect heeft op de prijzen. Inmiddels verwerken de meeste banken de betalingen via internetbankieren op werkdagen zo vlot, dat betalingen vóór 12.00 uur meestal al dezelfde werkdag kunnen worden verwerkt.

3. Krijg ik mijn bestelling sneller als ik een e-mail stuur met een (afbeelding van een) betaalbewijs?

Een (afbeelding van een) betaalbewijs verzonden via e-mail is helaas geen geldig betaalbewijs aangezien het te fraudegevoelig is. Ik controleer mijn rekening ‘s morgens rond 10.00 uur, ‘s middags rond 17.00 uur en ‘s avonds rond 20.00 uur. Dit zijn de tijden waarop de meeste betalingen zijn verwerkt en zichtbaar worden op de rekening. Zodra de betaling hier zichtbaar is, kan de bestelling worden verzonden.

4. Waarom worden themakisten niet verhuurd buiten 25 kilometer vanaf de afhaalpunten?

EHBF is een eenmanszaakje wat betekent dat ik van huis uit werk en de zolder mijn opslagruimte is. Ik heb daarom een beperkt assortiment aan themakisten en per thema slechts één kist beschikbaar. Het is daarom erg belangrijk dat de kisten tijdig worden geretourneerd. Helaas is dit in het verleden ondanks gemaakte beloften een aantal keer fout gegaan waardoor ik klanten teleur heb moeten stellen. Mocht blijken dat het retourneren niet tijdig lukt, dan wil ik deze persoonlijk op kunnen komen halen zonder dat ik hier veel reistijd en benzine mee kwijt ben. Om meer klanten te kunnen helpen met een themakist, is een extra afhaalpunt beschikbaar in Amstelveen met een beperkte sortering themakisten. Dit is ook de reden waarom ik draaiboeken en postpakketten ben gaan aanbieden voor klanten buiten het verhuurgebied.

Themakisten mogen ook niet worden meegenomen buiten het verhuurgebied voor bijvoorbeeld een feestweekend op een andere locatie. Dit betekent namelijk meestal dat de kist tussen andere bagage moet worden meegenomen waarbij het risico op beschadiging van de kist zelf te groot is. Dit is helaas al eens voorgekomen waardoor de klanten zelf direct een nieuwe kist hebben moeten kopen omdat de kist direct na hen alweer werd verhuurd. Ook is het wel eens voorgekomen dat enkele materialen nog op het vakantieadres waren blijven liggen. Dit zijn vervelende voorvallen die ik middels mijn algemene voorwaarden wil voorkomen.

5. Waarom kunnen themakisten niet per post worden verzonden en geretourneerd?

Mijn themakisten zijn doorgaans te kwetsbaar of veel te groot om per post te worden verzonden. Ik heb het wel eens uitgeprobeerd maar helaas komt de kist dan kapot terug. Het is niet aan te tonen of beschadigingen zijn ontstaan tijdens het gebruik van de themakist of tijdens de verzending waardoor problemen kunnen ontstaan rond eventuele claims. Tevens zijn de hoge verzendkosten niet erg aantrekkelijk.

6. Wat is het beste alternatief als je geen themakist kunt huren?

Het beste alternatief is de aanschaf van een postpakket. Je krijgt na ontvangst van betaling nog dezelfde dag de download van het draaiboek binnen zodat de voorbereidingen voor het feest direct kunnen starten. De uitgewerkte, makkelijk te verzenden materialen krijg je één tot drie werkdagen later (afhankelijk van de drukte) per post toegestuurd. Je hoeft naast het postpakket niet veel extra’s aan te schaffen om het feestje zelf te kunnen vieren. Geen postpakket beschikbaar voor het door jou gekozen thema? Dat betekent dat het draaiboek erg eenvoudig is uit te werken en volstaat voor het geven van het feest. In mijn draaiboeken vind je een heldere uitleg van de bedoeling en de opdrachten en daarnaast eenvoudig zelf uit te werken/printen bestanden en tips.

7. Moet een postpakket worden geretourneerd?

Nee, een postpakket hoeft niet te worden geretourneerd. Je mag de materialen gewoon houden zodat je deze misschien nog een keer kunt gebruiken voor een ander feestje.

8. Kan ik een themakist alvast een week van te voren ontvangen om op tijd de voorbereidingen te kunnen starten?

Nee, een themakist kan maximaal 2 werkdagen vóór het feest worden opgehaald en moet ook maximaal 2 werkdagen na het feest weer worden geretourneerd. Wel kan je d.m.v. een aanbetaling van € 10,- alvast de download van het draaiboek ontvangen zodat de voorbereidingen tijdig kunnen worden gestart. Zie hiervoor ook de beschrijving van mijn algemene voorwaarden.

9. Hoe pak ik een ZIPbestand uit?

Voor de uitleg over het uitpakken van een ZIPbestand in Windows of Mac klik je hier.

10. Waarom blijven bij Powerpointbestanden de andere dia’s links in beeld staan en werken de hyperlinks niet?

Voor het vertonen van de Powerpointpresentatie moet je het bestand uitvoeren als diavoorstelling. Anders reageert deze niet op muiskliks en hyperlinks en blijven links in beeld de andere dia’s staan. De diavoorstelling kan worden gestart op verschillende manieren binnen het programma:

  • Start de diavoorstelling met behulp van een snelknop links bovenin met het symbool    
  • OF rechts onderaan in de werkbalk met het symbool  
  • OF bovenaan de pagina in je werkbalk met de tekst      

11. Als ik het bestand voor uitnodigingen open, mist er een deel van de tekst. Hoe kan dat?

In het mapje “Handleiding en hulpbestanden” zijn bestanden toegevoegd met een lettertype dat niet automatisch op iedere computer staat. Installeer deze lettertypes eerst, voordat je met de uitnodigingen aan de gang gaat. Op de meeste computers kun je gewoon dubbelklikken op het lettertype bestand en krijg je een optie “installeer”.

12. Kunnen draaiboeken en/of postpakketten worden geretourneerd als ze niet aan de verwachting voldoen?

Om oneigenlijk gebruik te voorkomen, is het niet mogelijk om digitaal verzonden draaiboeken retour te zenden en hiervoor geld terug te ontvangen. Postpakketten die niet naar wens zijn, kunnen binnen 14 dagen retour worden gezonden naar Eerste Hulp Bij Feestjes. Je kunt je verzoek tot retourneren per e-mail versturen en ontvangt dan z.s.m. een e-mail met een link voor het gratis retour verzendlabel. De kosten van het postpakket zelf worden exclusief de kosten van het digitale draaiboek volledig teruggestort op je bankrekening indien alle producten onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking worden ontvangen.

13. Waarom worden draaiboeken en/of postpakketten niet verkocht aan feestaanbieders?

Om oneigenlijk gebruik te voorkomen, is het niet mogelijk om digitaal verzonden draaiboeken en de eventueel daarbij behorende postpakketten te bestellen als je zelf ook feestaanbieder bent. Onder oneigenlijk gebruik wordt verstaan dat je de ideeën en materialen die door EHBF zijn ontwikkeld, gebruikt om zelf geld aan te verdienen. Een deel van het verdiende bedrag zou dan naar EHBF moeten gaan. Omdat het niet is te controleren hoeveel geld een feestaanbieder aan mijn ideeën verdient, is het niet praktisch om een samenwerking aan te gaan met de feestaanbieder. Dit geldt zelfs voor bijvoorbeeld BSO’s die tegen betaling van ouders zorgen voor leuke activiteiten tijdens de vakantie.

14. Hoe “groen” werkt EHBF?

Ik probeer op verschillende manieren zo milieubewust mogelijk te werken.

  • Materialen in de te huren themakisten worden, zolang ze nog goed zijn, steeds hergebruikt
  • Er kunnen gratis groene, herbruikbare drinkbekers worden meegehuurd tot 40 à 50 personen
  • Ik gebruik gerecycelde dozen voor mijn postpakketten
  • Ik gebruik enveloppen van gerecyceld papier
  • Ik print op en gebruik FSC Ecolabel printpapier en gekleurd papier
  • Ik doe aan afvalscheiding
  • Ik gebruik groene stroom en wek deze deels zelf op middels zonnepanelen

 

Heb je andere vragen of tips? Neem dan contact met mij op. Contactgegevens zijn te vinden op de volgende pagina: contact

 

^