Sherlock

Dompel jezelf onder in de spannende wereld van de beroemde detective Sherlock Holmes. Laat je vrijwillig opsluiten in Sherlocks Escape Room en los zaken op die gebaseerd zijn op eigenaardige misdaadzaken uit de populaire Sherlockserie van de BBC.

Benieuwd of je net als Sherlock Holmes de zaken op kunt lossen? En altijd al eens zelf een Escape Room willen spelen, bouwen, maken of organiseren? Dan vind je hier leuke ideeën en opdrachten die je gewoon thuis of op elke zelf gekozen locatie kunt doen!


Algemene informatie

 

picto-15  

Leeftijd:

van 15 tot circa 75 jaar (normale en moeilijke versie beschikbaar)
picto-hulp  

Hulp:

themakist

postpakket

draaiboek

picto-voorbereiding  

Voorbereidingstijd:

circa 1 tot 2 uur met gebruik van de themakist
picto-feestduur  

Tijdsduur:

1 tot 2 uur
picto-binnen  

Locatie:

binnen
picto-aantal  

Aantal deelnemers:

5 tot 9 deelnemers per keer en 1 à 2 spelleiders

Dit feest is een echte uitdaging voor slimmeriken en iedereen die gek is op escape rooms! Meer weten over Escape Rooms, klik dan eens op de volgende link: Sherlocked bij De Wereld Draait Door. Ik ben niet verbonden aan de Sherlocked Room in Amsterdam en gebruik ook geen spelelementen of ideeën uit die kamer. Mocht je Sherlocked dus al hebben gedaan dan bevat die belevenis geen spoilers voor dit themafeest.

Los met je rechercheteam van maximaal 9 deelnemers binnen één of anderhalf uur (afhankelijk van de leeftijd/samenstelling van de groep) 3 zaken op aan de hand van raadsels, aanwijzingen en bewijsstukken. Dit vereist niet alleen goed teamwork maar ook individueel denk- en speurwerk. Durven jullie de uitdaging aan? Eenmaal gespeeld ben je natuurlijk wel tot geheimhouding van de oplossingen verplicht!

Wil je de Escape Room met meer dan 9 deelnemers doen, maak dan bijvoorbeeld 2 groepen die om de beurt de Escape Room doen. De rechercheteams moeten dan dus wel op elkaar wachten tot ze er uit zijn. Maak er een wedstrijd van door te kijken welk team het snelst naar buiten komt. Wil je 2 groepen tegelijkertijd laten spelen dan heb je geen 3 à 4 maar 6 à 7 beschikbare ruimtes nodig!

Opdrachten

Algemeen: Zoek de sleutel van de ruimte waar de laboratoriumkoffer ligt opgesloten. Deze heb je nodig voor het oplossen van enkele zaken.

Zaak 1: “A Study in Pink” – Een Raadsel in Roze: Wie is de roze vrouw, waar zijn haar verdwenen spullen en waarom heeft ze iets in de vloer gekrast met haar nagels?

Zaak 2: “The Blind Banker” – De Blinde Bankier: Waarom is de bankier vermoord, wat heeft de vreemde brief te betekenen en hoe is de moordenaar uit het bankgebouw ontsnapt?

Zaak 3: “The Hounds of Baskerville” – De Beesten van Baskerville: Waarom is de vader van Henry Knight 20 jaar geleden verdwenen op de Dartmoorse heide en kloppen de verhalen over monsterachtige beesten die bezoekers van de heide in het donker aanvallen?

De oplossing van deze drie zaken zijn nodig voor het vinden van de juiste cijfercode waarmee de Escape Room “unlocked” kan worden.

Denk je erover om dit spel te gaan spelen? Neem dan alvast een kijkje in het fotoalbum of op de speciale Sherlocks Escape Room pagina.

^